.

.

tiistai 24. kesäkuuta 2014

Oman elämäni ihmiskoe

Mähän oon aika kova kokeilemaan vähän kaikkea. Innostun myös aikalailla uusista jutuista, mutta useimmiten tietenkin mun innostus ehtyy yhtä nopeasti kun alkoikin. Koska tässä kevään mittaan on tullut juhlittua erinäisiä hommia vähän joka välissä, niin aktiivisesta treenistä huolimatta olo on ollut jotenkin vähän turvonnut ja höllyvä. Eniten kuitenkin aloin kiinnittää huomiota kasvojen ihoon, jonka halusinkin laittaa testiin ensimmäisenä. Tai no siis enhän mä nyt kasvojeni ihoa voi testata, vaan voin testata erinäisten ulkoisten asioiden vaikutuksen siihen! Koska mulla on ollut selvää jo pidempään se, että vehnä ei mun kropalle sovi (kenelle nyt rehellisesti sopisi?), niin oon sitä vältellyt muutenkin aikalailla. Jostain syystä näin lapsiperheessä sitä pastaa tulee kuitenkin syötyä, joten täysin lakkolaista musta ei ole saanut tekemälläkään.

Nyt kuitenkin juhannusta ennen ja sen aikaan tuli mässättyä pastan lisäksi täysin överisti vaaleaa (täys-ketäkiinnostaa-jyvä)leipää, puputettua aikalailla namia, syötyä taas vähän suklaata, maisteltua vähän croissantteja ja nautiskeltua lettuja ja vähän muitakin leipomuksia. Tänä aamuna naama muuten näyttikin siltä, aikamoinen shokki oli tuijottaa itseään peilistä ja huomata koko naaman olevan tulehtuneen ja samean näköinen. Kasvojen ihon kunnolla on ainakin mun itsetuntoon ihan järjettömän suuri vaikutus, joten mielelläni olisin kirjoittanut itselleni saman tien viikon saikkua ja jäänyt neljän seinän sisälle märehtimään. Koska ikävä kyllä toi ei nyt ollut kuitenkaan mahdollista, niin päätin fiksata taas vähän ruokavaliota. Eilisestä lähtien pois jäi kokonaan viljat, lähes kaikki maitotuotteet, prosessoidut safkat ja lisätty sokeri. Tästä illasta lähtien aion tutkia mun kasvojen ihoa ja oloa muutenkin empiirisesti. Kirjoitan niistä myös jotain ylöskin, niin ehkä sitten joskus skeidaruokavalioon sortumisen jälkeen kykenen taas ryhdistäytymään lukemalla vanhoja tekstejä. Siis jos tästä nyt on ollut mitään apua yleensäkään. Huomenna nappasen töihin jo mukaan kameran, jonka linssin läpi tsekkailen mitä tonne vatsanahan sisään menee. Cool, mahtavaa olla oman elämänsä koekaniini!



Ei kommentteja: