.

.

perjantai 27. kesäkuuta 2014

Elämäni koe-eläimenä, päivä no. 5

Nyt oon viisi päivää skarppaillut syömisen kanssa. Tai ei mun oikeastaan sinänsä tartte skarpata, mä oon sellanen tehoimuri että syön mitä eteen laitetaan. Näin ollen ostan kaupasta sen mitä pitää ja lapioin sen suuhuni hyvällä ruokahalulla. Poistin siis ruokavaliosta kaikki viljat, näin ollen pois jäi tietty pasta, leipä, puuro ja muut. Samoin maito, rahka ja kaikki semmonenkin on jotenkin jäänyt itsestään, fetajuustoa oon tosin puputtanut hyvällä omallatunnolla joka päivä aikamoisen satsin. Mitään fanaattista musta nyt ei saa tekemälläkään, mutta kunhan sais nyt tehtyä tätä kokeilua jonkun aikaa, niin olisin tyytis.

Aamupalaksi on nyt vakioitunut jonkinlainen vihersmoothie, mihin tulee heitettyä kaikki mitä löytyy. Pohjana on aina ruukkusaldea, kurkkua ja marjoja. Lisänä sitten vähän jotain erinäistä hedelmää, avocadoa, lehtiselleriä tai muuta mitä kaapista löytyy. Onpa sinne tiensä löytänyt parsakaalit ja herneetkin. Lisäilen messiin myös macaa, kookosöljyä, hamppuprodea ja inkivääriä. Tänä aamuna mun aamupala näytti tältä:





"Puoli kiloa päivässä" napsahtaa varmaan jo tosta aamupalasta pelkästään. Vaikka vois kuvitella ettei rehut kovin paljon nälkää pidä, niin posotan tolla ainakin yhtä hyvin, ellen jopa paremmin, kun perinteisellä puuro- tai leipäsetillä. Olo on myös samalla täysi mutta tosi kevyt ja tosta saa aikalailla virtaa päivään. Koko loppupäivä menee myös kasvis- ja prodemerkeissä, lounaalla paljon tulee syötyä erilaisia saldeja, munakkaita ja muuta. Kotona syön kuitenkin lähes samaa sapuskaa kun meillä muutkin, korvaan vaan mahdollisen pastan jollain muulla.

Viiden päivän jälkeen ylimääräiset pöhötykset on aikalailla kadonneet. Masu ei oo enää semmonen järjetön pallo koko aikaa. Iho alkaa olla selkeesti paremman näkönen, vaikka kamalalta vielä näyttääkin. Tuntuu että pahimmat tulehdukset alkaa helittämään pikkuhiljaa. Parannus näkyy kuitenkin silmissä joka päivä, joka onkin aika hyvä motivaattori. Tää on mulle jostain syystä tosi helppoa, koska kun päätän jotain niin sen noudattaminen on mulle helppoa. Helppoa tästä ehkä tekee myös sen, etten noudata mitään kieltoja mitenkään ehdottomasti. Huomenna mennään naapuriin kakkukahveille ja aion nauttia suklaakakusta hyvillä mielin sen kummemmin sitä miettimättä.





Ei kommentteja: