.

.

perjantai 21. maaliskuuta 2014

Avautuminen

Seuraa jälleen avautumispostaus. Jos tuntuu heti alkuun ettei jaksa lukea mouhoomista, niin kandee skipata!

Asia johon oon viime aikoina kiinnittänyt jotenkin älyttömän paljon huomiota on mun mielestä autoilijoiden löysentynyt liikennekäyttäytyminen. Kun ite tulee liikuttua liikenteen seassa lähes joka päivä, niin tollaseen alkaa aika nopeesti kiinnittämään huomiota. En todellakaan väitä olevani mikään mallikuski itsekään aina, joskus ajan himpun liian lujaa ja keskityn liikenteen sijaan hetkellisesti johonkin muuhun, eli karjuviin lapsiin.

Kun aamuisin meen duuniin, niin toi liikenne"kuri"jotenkin korostuu vielä reilummin. Porukka vetelee surutta tosi törkeesti punasia päin, jalankulkijan on turha odottaakaan saavansa tietä.  Tässä on malliesimerkki risteyksestä, jossa kyttien ollessa kytiksellä räsähtäis pikavoittoa ainakin joka kymmenennelle kuskille:


Joo mä ymmärrän vielä jos ajat keltasia päin, mutta sitten kun painetaan surutta menemään oikeesti kunnolla punasia päin, niin siinä vaiheessa mua alkaa suoraan sanoen v*tuttaa. Kenellä meistä on oikeesti sen verran kiire aamulla sinne duuniin, että pystyy hyvällä omallatunnolla kantamaan sen mahdollisen kolarin uhrien aiheuttaman syyllisyyden? Mulla ei todellakaan ole, joten sillon pysähdytään kun edessä palaa punanen. Suruksi toi ei todellakaan ole ainoa risteys, jossa vedellään urakalla päin punasia. Ne risteykset on nykyään vissiin vähän joka risteyksiä, sillä porukan näkee tekevän sitä kaikkialla. Mulla on ollut kortti kohta 12 vuotta, jonka aikana oon ajanut autoa ainakin viikottain. Nää punasiapäin ajavat sankarit on kuitenkin jotenkin iskeneet silmään vasta viimesen vuoden aikana. Aika surullista.

Toinen asia joka ottaa kuuppaan urakalla on se, ettei tässä maassa kenellekään tuu vahingossakaan mieleen antaa jalankulkijalle tietä. Yhtenä aamuna seisoin tossa suojatien edessä odottamassa...



... ja mun edestä ajoi 22 autoa, eikä yksikään pysähtynyt. Huomaamattomuuden piikkiin mua ei voi laittaa, sillä mulla oli päällä kirkuvan oranssi toppatakki, joten mä en ihan heti sulaudu tohon asvalttiinkaan. Kismitti muuten kun pientä oravaa!

Mut hei sinä joka vetelet punasia päin, ajat miten sattuu ja luulet olevasi liikenteessä kuolematon. Muistathan että muut ei ehkä ollakaan kuolemattomia. Mä ainakin pitäisin mieluiten henkeni ja muut siihen liittyvät asiat kondiksessa jatkossakin.


Ei kommentteja: